Ostoskorissa
yhteensä 0.00 €
 
Pantin ohjeet

Tältä sivulta löydät tietoa panttimaksusta sekä ohjeita vanhan osan palauttamista varten.

Pantti ja sen maksaminen
Asiakkaan ostaessa tiettyjä osia, kuten jarrusatuloita, hydrauliikkapumppuja, ohjausvaihteita, jne. tulee vanha osa palauttaa myyjälle. Tämä johtuu syystä, että valmistaja pyytää toimittamaan osan heille uudelleenrakentamista varten. Vanhasta osasta käytetään vain itse runko ja kaikki muu uusitaan jolloin osasta saadaan uudenveroinen normaalilla takuulla. Tämä käytäntö on hyvin yleinen maailmalla sillä se auttaa osan kierrätyksessä. Tällaista menetelmää voidaan verrata esim. pullon panttiin.

Oston yhteydessä osan hinnalle lisätään automaattisesti pantti, jonka suuruus vaihtelee osan ja valmistajan mukaan. Pantin suuruus ilmoitetaan jokaisen tuotteen kohdalla erikseen. Mikäli jostain syystä tuotteen kohdalla ei ole mainintaa pantin suurudesta, mutta tuotteessa on kuitenkin valmistajan vaatima panttimaksu, asiakaspalvelu ilmoittaa asiasta erikseen. Tällainen käytäntö on kuitenkin hyvin harvinainen ja voi johtua esimerkiksi teknisestä viasta.

Vanhan osan palauttaminen
1. Vanha osa tulee palauttaa uuden osan laatikossa/pakkauksessa, kuitti ja tilinumero mukana. Jos osa palautetaan ilman pakkausta/laatikkoa, valmistaja ei hyväksy palautusta ja panttimaksua ei palauteta.
2. Palautus onnistuu kätevästi asiakaspalautuksena, josta ei aiheudu ylimääräisiä kuluja.
3. Vanha osa tulee palauttaa mahdollisimman pian, kuitenkin enintään kuukauden sisällä siitä asti kun uusi osa on vastaanotettu.
4. Panttimaksu palautetaan, kun valmistaja on tarkistanut osan kunnon ja todennut sen korjauskelpoiseksi. Tarkistuksessa saattaa kulua 1-4 viikkoa riippuen käsittelyjonoista tehtaalla.

Tärkeää!
- Vanha osa ei saa olla purettu osiin. Kaikki alkuperäiset sähköosat, pultit ja mutterit täytyy olla paikalla.
- Runko ei saa olla viallinen, esimerkiksi haljennut.
- Vanhan ja uuden osan on oltava samanlaiset. Tämä ei koske tietenkään merkkiä/valmistajaa.